Part Time Job "Bit Now"

Cara Menghilangkan Top Nav Bar [Tutorial]

0 chat



Salam geng blogger sekalian..first aku nak ucapkan terima kasih x terhingga kerana berkunjung kat blog aku x seberapa ni..oklah tentu kauorang terkejut kenapa tetiba aku buat TUTORIAL 1st ni..mesti menyemak je...bukan apa ada member aku baru nak berjinak2 wat blog so dia minta ajar selok-belok blogger ni..jadi dia kata kat aku kau buatlah TUTORIAL kat blog ni..sambil download movie bleh layan tutorial jap...dengn ikhlasnya aku pun buat..bak kata orang x baik kedekut ilmu nanti x berkat..oklah aku pun x nak membebel panjang ini antara tipnya..

Cara-caranya:
1. First login blog anda dulu..
2. Dari Dashboard pergi ke tab "DESIGN"
3. Clik pada Edit HTML
4. Gunakan keyboard anda dengan Ctrl+F untuk memudahkan pencarian kod dibawah
5. Search code (1) ini:
6. Taip dan Letakkan code (2) dibawah ini sebelum code (1) diatas:

#navbar { display: none; }

ataupun:

#navbar-iframe { display: none !important; }

7. Akhir sekali Safe Template anda...kalau x sampai esok pun x jadi ^..^ok... selamat mencuba.

0 chat:

Post a Comment

 

©Copyright 2011 Mediafire4all | Admin